Site icon VolvoBlog.pl – nieoficjalny blog o Volvo

Zadanie chłodnicy i jej rodzaje

chłodnice nowe

Ażeby silnik mógł prawidłowo pracować, musi mieć do tego optymalne warunki. Jednym z parametrów, który wpływa na efektywność pracy silnika w Volvo jest temperatura, w której on pracuje. W momencie przegrzania dochodzi bowiem do zatarcia jednostki napędowej. W takiej sytuacji nie pozostanie nic innego, jak całkowite jej wymienienie. Aby zapobiegać takim sytuacjom i zapewnić silnikowi optymalną temperaturę w każdych warunkach, stosuje się chłodnicę. Jeśli po przeczytaniu naszego artykułu będziesz mieć jeszcze jakieś pytania odnośnie chłodnic, zachęcamy Cię do zajrzenia na tę stronę –nowechlodnice.pl. Znajdziesz tam wiele artykułów wyjaśniających różne aspekty związane z działaniem poszczególnych rodzajów chłodnic.

Różne rodzaje chłodnic samochodowych

Oprócz chłodnicy silnika w każdym Volvo znaleźć można również chłodnicę powietrza oraz chłodnicę oleju. Chłodnica oleju odpowiada za utrzymywanie właściwej temperatury środka smarnego. Dzięki temu smarowane nim części mechaniczne osiągają wysoką odporność na zużycie oraz na trudne warunki pracy. W przypadku uszkodzenia chłodnicy oleju konieczna będzie wymiana tego elementu. Jej koszt wyniesie kilkaset złotych.

W przypadku chłodnicy powietrza, czyli tzw. intercoolera, głównym celem jest zapewnienie jak największej ilości tlenu w cylindrach. Wszystko po to, żeby zapewnić możliwie najbardziej efektywną pracę silnika. Im więcej tlenu, tym większa efektywność spalania. Intercooler montowany jest w układzie doładowania, pomiędzy kolektorem dolotowym, a turbosprężarką. Oznacza to, że w większości przypadków intercooler będzie znajdował się tuż nad ziemią, za przednim zderzakiem. Takie umiejscowienie zapewnia optymalną pracę chłodnicy. Niestety, jednocześnie zwiększa szanse na uszkodzenia mechaniczne tego elementu.

Ponadto, jeżeli dojdzie do rozszczelnienia intercoolera, może się to stać przyczyną uszkodzeń turbosprężarki. Wszystko przez to, że turbosprężarka nie będzie wówczas w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia w układzie. Należy mieć na uwadze, że kumulacja usterek może doprowadzić do awarii silnika. Z tego powodu należy kontrolować stan poszczególnych chłodnic. Wymagający naprawy silnik będzie nas bowiem kosztować przynajmniej kilka tysięcy złotych. Warto również wspomnieć o chłodnicy wody, która tak samo jak reszta chłodnic jest narażona na uszkodzenia mechaniczne. Jeżeli chcesz wiedzieć, jak wygląda regeneracja tego elementu, zachęcamy do zapoznania się z poniższym artykułem –https://www.nowechlodnice.pl/uszkodzenie-a-regeneracja-chlodnicy-wody/ .

Exit mobile version