W ten weekend Volvo Cars i Polestar otwierają swoją 15 z rzędu sesje motorsport na Swedish Touring Car Championship (STCC) , jako już panujący mistrzowie. Zanim jednak samochody wyjadą z warsztatów i zjadą z kanałów Polestar zaprezentuje ostateczna wersję Volvo przystosowanego na jazdę po ulicach.

Główny zamiarem jeżeli chodzi na Volvo C30 firmy Polestar Performance i projektu Concept Prototype jest sprawdzenie co są w stanie zrobić projektanci we współpracy z inżynierami, gdy pozostawi się im wolną rękę w zaprojektowaniu samochodu bez żadnych limitów regulowanych przez zasady obowiązujących w wyścigach samochodowych.

Polestar posiada długą i pełną sukcesów historię jeżeli chodzi o współpracę z Volvo, wyścigi modeli 850, S40 oraz S60. W 2009 roku Polestar wygrał STCC modelem Volvo C30, samochódem który stworzyli zupełnie od zera.

Ścisłe partnerstwo pomiędzy Polestar i Volvo Cars w zakresie badaniach i rozwoju doprowadził Polestar do tego, że przyczynił się oraz spadła na niego odpowiedzialność za rozwój, tworzenie i optymalizowanie silników jako uzupełnienie standardowych samochodów Volvo.

Samochody tworzone przez Polestar Performance są sprzedawane przez dealerów Volvo na kilku rynkach i jako jedyne ich silniki są optymalizowane dla samochodów Volvo i objęte przez Volvo oryginalną gwarancją, gdzie certyfikat zużycia paliwa i emisji pozostaje bez mian.

Z Volvo C30 Polestar Concept Prototype, firma Polestar miała za cel dalsze budowanie silnej charakterystyki standardu jazdy dla C30 jednocześnie zobrazować silny związek pomiędzy samochodami wyścigowymi, a produktami Polestar Performance.

Samochód oparty jest na unikalnym doświadczeniu firmy Polestar Performance, zdobytemu po doprowadzeniu Volvo C30 do zwycięstwa wyścigu. Zaprojektowane wnętrze i wygląd zewnętrzny auta dostosowany jest do zdobytej przez Polestars wiedzy na temat C30 pod kątem aerodynamiki, właściwości jazdy uzyskane przez kilka lat rozwoju badań – od symulacji komputerowych, do tuneli i testów na torze jazdy.

Samochód będzie miał swoją oficjalną premierę na pokazie Gothenburg Motor 22-25 kwietnia.

Specyfikacja prototypu Polestar C30:

Silnik:

  • Volvo T5: 2.5L Turbo z większą chłodnicą i KKK 26 turbo, zmodyfikowany tłok oraz wałek rozrządu.
  • Moc wyjściowa: 405 hp.
  • Moment obrotowy: 510 Nm

Napęd:

  • Quaife, mechanizm różnicowy mechaniczny hamulec przedni i tylny
  • Haldex AWD

Podwozie:

  • Öhlins – amortyzatory i sprężyny
  • Bardziej czułe wspomaganie układu kierowniczego ze współczynnikiem 2.25

Hamulce:

  • przód: Brembo 380mm sześciotłoczkowy zacisk
  • tył: Brembo 330mm czterotłoczkowy zacisk

Felgi i Opony:

  • BBS FI 19×8,75″
  • Pirelli  P Zero 235/35 ZR 19

Wnętrze:

  • siedzenia wyścigowe tapicerowane w skórę, pasy 4- punktowe

Wygląd zewnętrzny:

  • Aerodynamika pochodząca z rajdu STCC
Digiqole ad

Inne wpisy

1 Comment

  • zapowiada się super

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *