Dobrze znany przez wszystkich fanów Formuły1 system KERS testowany jest przez inżynierów koncernu Volvo. Jego zastosowanie w samochodach Volvo jest w stanie obniżyć poziom spalania nawet o 25%.

Volvo-KERSDerek Crabb – wiceprezes działu układów napędowych Volvo przyznał, że badania nad systemem KERS były przeprowadzane już w poprzednim roku. Otrzymane wyniki wskazały, że rozwiązanie to w połączeniu z czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem jest w stanie ograniczyć zużycie paliwa nawet o 25%.

Eksperymentalny system KERS (z ang. Kinetic Energy Recovery System) montowany jest na tylnej osi samochodu. W trakcie hamowania energia hamowania powoduje obracanie się specjalnego koła zamachowego z prędkością 60 tys. obrotów na minutę. Kiedy samochód rusza energia z koła zamachowego zostaje przekazana na tylną oś poprzez specjalną przekładnię. Silnik spalinowy odpowiedzialny za napędzanie przedniej osi w momencie rozpoczęcia hamowania zostaje wyłączony, a energia zmagazynowana w układzie z kołem zamachowym może zostać wykorzystana np. podczas ruszania.

Wspomaganie napędu przy pomocy koła zamachowego testowane było w samochodach Volvo w latach 80. W ostatnich czasach rozwiązanie to było sprawdzane przez wielu producentów. Co ciekawe szwedzki koncern jest pierwszym producentem, który zastosował technikę koła zamachowego współpracującego z tylną osią w samochodzie przednionapędowym z silnikiem benzynowym.

Digiqole ad

Inne wpisy

1 Comment

  • Myśle że może się to sprawdzić jeśli naprawdę będzie pomagało w oszczędzaniu paliwa i mniej spalało to supr pomysł, przy dzisiejszych cenach paliwa każde rozwiązanie jest dobre.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *